»Fotografinja v filmu govori tako o svojem zasebnem kot poklicnem življenju.«
»Ustvarjalci so se odločili dogajanje v celoti omejiti na temačne in mrzle dvorne sobane (z nekaj izleti v naravo): v vsem filmu ni niti enega samega prizora življenja bodisi škotskih bodisi angleških kraljevih podolžnikov. Zdi se, da skuša Rourke še dodatno podčrtati, kako odrezani so bili vladarji v resnici od ljudstva, za katero naj bi skrbeli.«
»Avtorica Marija Zidar skozi zapleten konflikt med sorodniki izriše kompleksno podobo patriarhalne družbe. Z natančno in zadržano opazovalno tehniko nas popelje v samo jedro dveh sprtih družin in tako ustvari večplasten in presunljiv dokumentarni film.«
»To je zgodba o anatomiji konflikta, ne o krvnem maščevanju.«
»Pomešajo se verski argumenti in argumenti Kanona, ki jih vsaka stran interpretira po svoje.«
»Najbolj sem se bala, da bo film eksotiziran, saj to ni bil moj namen.«
»Režiserka v filmu prikazuje globoko patriarhalno družbo, v kateri glasovi žensk niso slišani, medtem ko moški razpravljajo o možnostih sprave v konfliktu med dvema družinama, v katerem je izgubilo življenje mlado dekle.«
»Noben detajl po njenih besedah ni prepuščen naključju, še posebej ne kostumografija – Maryjina krila, brez izjeme v temnejšem delu barvne lestvice, odražajo njeno jekleno voljo in vladarsko moč ter osamljenost visokega položaja.«
»Letošnjo nagrado prejme film Odpuščanje Marije Zidar, ker mu je uspelo prepričljivo prikazati pretresljive podobe, pogumno odkrivati neraziskane poti, postaviti mučna vprašanja in zavrniti proste odgovore nanje ter občinstvu predstaviti zadovoljstvo odpuščanja v pravem pomenu besede.«
»Imam veliko spoštovanje do tega dela, vidim, kako se trudiš.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju